INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

söndag 6 januari 2013

Choklad, vackert och gott....

Choklad är väl bland det godaste som finns. Jag försöker att i möjligaste mån inte äta för mycket choklad för det lägger sig på ställen jag inte gillar. Jag äter ändå choklad flera ggr i veckan och speciellt till en kopp kaffe.

 ....vem skulle kunna säga nej till detta härliga torn av chokladdoppade jordgubbar? Så fantastiskt vackert och påhittigt......

.....denna vita skönhet skulle jag heller inte kunna säga nej till, enkelt och ljuvligt......

.......choklad är dessutom mycket bra för hjärtat och blodtrycket och reducerar hjärtattack och stroke så då är det väl bara att äta på då. Bilderna kommer från nätet och jag har ingen källa tyvärr.
Kram på er/Ingela.

20 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Håller med, vackert & gott!
Men ack nu har jag bestämt att hålla mig ifrån detta goda, gör ett försök iaf hihi. Riktigt inspererande bilder ;O)
ha d gott kram kram Arja

Källeboda lantliv sa...

Mumsiga bilder .. Tänk vad man kan göra .. Jag med gillar choklad .. Måste ha något litet sött till kaffet .. Måste njuta av livet .. Trots att det inte får ätas för mycket ..,kram Jeanette

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Det riktigt vattnas i munnen :p. Ha en härlig vecka!
Kramar från Maria

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vad gott det ser ut-Men nu blir det 1ggr i veckan.Ha en skön kväll fin DU .Kramar Rita ♥

Ulrikeღ sa...

...mmmhhhhh, ich liebe es...
und die Idee mit dem Löffel ist genial <3

liebe Grüße
schönen Abend
Ulrike

annika sa...

Ooohhh! Så gott det ser ut! Jag älskar choklad men jag ska inte heller äta för mycket för jag får kli av det tyvärr. Men vackert var det i alla fall.

Kram
annika

MINA TVÅ HEM sa...

Smaskiga bilder (slurp).
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fantastiska bilder
Man blir väldigt sugen
Ha en riktigt bra vecka

Ekenäsliv sa...

Älskar oxå choklad och efter det här inlägget skall jag definitivt äta den med godare samvete;-)
Vackert och gott, definitivt!
Kram Anna

Ruths datter sa...

Så nydelig og fristende.
Klem

♥ Pia... sa...

Å du fresterska.. försöker hålla mej från godis och chokladen nu efter julen.. men det är svårt;).. tror att en sked med choklad vore lagom då och då... om man kunde nöja sej med det ändå;).. läckra bilder var det iallafall:).. ha de gött. kram...Pia

Vintage Interior Blogs sa...

Naaaaam!!!!!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

ja mums så gott det såg ut! klart det är bara positiva saker med choklad tror jag:)
Kram Jennie

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ser underbart gott ut och vackert!
God fortsättning fina
kram Tina

Chokladvillan 1910 sa...

Gott gotti gott gott ! ser helt underbart ut ! ;) Svårt att motstå...
Kram Anki

Kallholmen sa...

Mums och gott nytt år.
Ni är så duktiga och driftiga.
Kram Carolina.

Home2tiny sa...

Mmmmmm så gott, älskar choklad och de bilderna var en fröjd både för öga o gom. Kramisar Tina

Kristie sa...

Nothing hits the spot like a piece of dark chocolate. It doesn't take a lot... just a piece to quench the taste for it. :)

With Valentine Day coming soon chocolate covered strawberries would be a good thing!

Nellie sa...

Fick ett chokladfondeu-set innan jul. Vi invigde det i helgen. Doppade jordgubbar, färsk ananas o mango, bananer och marchmallows i mörk choklad. FYYY vad gott det var! Rekommenderas!!! Hoppas att du haft en bra jul o nyår. Kram

the linen closet sa...

Found your site through Pinterest. I love the vintage spoons filled with chocolate; very creative. Your entire blog is so refreshing and cheery.
Laura