INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 18 augusti 2010

Lantskafferi Tävling

Hej, jag kom med i ett projekt som igentligen bara var min vän Petras. Jag skulle bara hjälpa henne lite med att bidra med  sånt som jag ibland pysslar med då det finns lite tid över. Hur som helst så är det en tävling på IKEA i Karlstad, en tävling som går ut på att dekorera ett vitrinskåp, göra det till vad man vill och sedan konkurera med 3 st andra finalister. Alla 4 skåpen kommer att stå för visning i flera veckor och vem som vill kan rösta på ett skåp. Vinsten är då hela vitrinskåpet med dess innehåll. Petras ide' var då att skåpet skulle förvandlas till ett skafferi..........ett lantskafferi såklart......

.....då kom pysselådran fram och det blev lite lantliga strutar.......

......massor av tags att hänga på lantliga flaskor och div burkar, kanske i present, alla med text på.....

........fyllde strutarna med gott te från 1848 hihi...........(den gamla tesilen i porslin är ett av sommarens loppisfynd)

.....strutar på rad med lantligt papper.........

........jag gjorde oxå en skafferitavla med gamla fina koppar och fat.......gjorde en litet flaggspel med ordet kafferep.....

........allt detta och en massa andra fina saker kommer att fylla detta skåp som då vem som helst kan vinna. Idag ska vi iväg och dekorera det sista och i morgon finns det att beskåda för alla på IKEA i Karlstad. Jag visar mer bilder därifrån framöver.
Kram på er/Ingela.

51 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mycket vackert ni gjort ska bli kul att se skåpet i sin helhet sen!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

mysiga heestrand sa...

Så mycket fint du har gjort. Ni är så duktiga på att hitta på fina saker att dekorera med. Jag är så nyfiken på boken Lev Vackert, kan man beställa den av Dig?
Kram Marita i Heestrand

Pilgården-Susanne sa...

Vad kul! Väntar med spänning på fler bilder.
Kram Susanne

Home and Lifestyle sa...

Lovely ideas...I wish you good luck and of course I hope you will be the winner!

Many hugs, Ingrid

Yvonne sa...

What a great ideas !
You must be a winner !'
Wish you a lot of luck :-)
Yvonne

sylvia sa...

hei Ingela.
men å vakkert dette blir,tror nok dere får Ikeas fineste skap,så lurt dette er,å så vakre ting du har laget,gleder meg å se det helt ferdig,å den som hadde bodd der å kunne stemme...
så masse ideer å hente her.
i dag har høsten kommet til Arendal.regn og vind.
håper sol kommer snart igjen,er ikke helt klar å slippe tak på sommer ennu.
ønsker deg en fin vakker dag.
klem fra sylvia

Lantliga drömmar sa...

Så mycket fint pyssel ! Det skåpet kommer självlart vinna. Nilla

Det vita dårhuset sa...

Men jösse namn kvinna! Vilken fantasi!!!!!
Me like a lot ;)

Lycka till gumman

Kramen

katarina sa...

Oj så skoj!!!
Lycka till!!

Måste ju också få säga ett stort stort grattis till den fina boken!
Jag var inte uppe på Formex samma dag som ni annars hade jag allt stolpat in och berättat att jag i onsdags kväll satt med tårarna droppandes ner i boken.
det är sant!
Jag blev så rörd av olika fina citat och berättelsen om systrarna i den gamla ruinen.
Ni har återigen lyckats!
Ni har verkligen lyckats skapa inte bara en inredningsbok utan en bok som gör gott i själen.

Stor kram
Katarina

Besta sa...

Så mye vakkert skapet er pyntet med. Likte så godt rammen som er pyntet med små duk, briller etc. Her fikk jeg en god ide til noen av mine gamle skatter:)
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

Älskade pion sa...

Guuuuuud så mycket fint,ni är såååå duktiga.Lycka till med ert skåp....JAG SKA TILL IKEA,SÅ DÄ SÅ:;)Kram Ulrika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojojojojojojojojojojojojojjjjj!!!!

så vackert, jag svimmar !
Ni är bara såååååå duktiga inte klokt, måste få gubben till att vilja åka till KARLSTAD nästa gång IKEA ska besökas.....

Ha det bäst min vita vän...hihiii..
Kramizz Nilla

Lily sa...

WOW! Så duktig du är!!
Jag tippar på att ni vinner!
Kramar Lily

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Guud så spännande! Önskar att ni befann er i ett Ikea närmare mig!!;) Jättefin bilder.

Ha en fin dag <3

Kram Izabell

StrandviksVillan sa...

Så söta saker!!

Nu har jag fått mitt exemplar utav Lev Vackert och den är helt underbar! Mycket välgjord, vacker och inspirerande. Bra jobbat!

Kram, Ann-Christine

Marita sa...

Men gud vad läckert!! Vad kreativ du är!! Superläckra strutar, superläcker kafferepstavla, underbara tags....Helt enkelt skitläckert!!! Å vad jag ser fram emot fler bilder!!! Tänk att få vinna detta skåp!!! Vilken lycka!
kram, Marita

Drömmen om ett torp sa...

Gud vad duktig du är, du har sådan fantasi :) Längtar efter boken som är på G t mig snart :)

Kram!

hundenstina sa...

Så vackert ... väntar också med spänning på slutresultatet!!!
Lycka till ...

Anki sa...

Meeen hur mycket fantasi bor det i dig?!
Du är bara helt otrolig, underbart fint och det ska bli så roligt att få se skåpet när det är klart!

Ha det gott!
Kram!

Skogslyckan sa...

Var inne hos Petra och såg bild också. Och som jag skrev till henne så kommer ni helt klart att ha vackraste skåpet. Er lantliga stil sticker ju helt av mot den stil Ikea annars förknippas med..härligt.
Kram Pia

Karma sa...

Så mye fint du har laget! Gleder meg til å se bilder av hvordan det blir til slutt!

Onsdagsklem Kaja:)

♥ Pia... sa...

Herregud vilka ide´spruter ni är ni två!!..Sällan skådat alltså..helst out standing:)..vinner inte ni den tävlingen då vet inte jag!!..Ska röste på er ja..:)..Det skaferiet vill jag ha...fast var..?? men det är en annan fråga de...hihi.. psss... skulle vilja sno den där ide´om vimpeln......
kram..Pia

Vita små hjärtan sa...

Men ååå sååå ljuvligt pyssel! Verkligen inspirerande!!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Susanne sa...

Så kul att få en liten försmak på hur skåpet kommer att se ut. Ser fram emot att få se det färdigt här på bloggen eftersom der är alldeles för långt iväg för att se det live. Kram / Susanne

Marie Louise sa...

Jag hoppas verkligen att ni vinner, det var så fint gjort allt!
Kram Marie

Lunalei ;-) sa...

Så gjennomført vakkert - håper dere vinner!!! Gleder meg til å se flere bilder!!
Stor klem fra Lunalu

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint och åh vad du är duktig. Jag skulle hemskt gärna vinna det skåpet.
Sköt om dig
KRAM Agneta

Cidinha sa...

Hello,Ingela

Lovely ideas. Beautiful!!!

It's me sa...

I hope you win !!! good luck !!! i am just home....my husband call that the book is arrived yet !! so he brings it with him...i mail you tonight.........exciting !!...hugs form me Ria.....

Margareta sa...

Lite långt att åka till Karlstad.Men jag skulle vilja.....
Vilka inspirationsbilder!!!

Ha det gott!
Kram Margareta

Norregård sa...

Hej Ingela!
Vilket spännande projekt, kul med en liten utställning av dina vackra saker;o)

Kram Malin

Roses & Angels sa...

WOW vilken spännande tävling. Jag skulle gärna varit med om jag hade haft tid men vi är mitt i flytten. Härliga bilder som vanligt. ha en fin kväll kram

June J. Larsson sa...

Vakkert! Lykke til!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Arja sa...

Hejsan! Vilken lycka för den som vinner det skåpet, Te strutarna var fina... bra ide att ge en Te drickande vän som höstpresent :O)
Ha det gott :O)

Vintage House sa...

Hej,
Det var ett tag sedan jag var inne ho dig nu.
vardagen har hittat tillbaka till mig oxå.
Bläddrade igenom boken när jag var hos MArie och måste säga att den är superfin:)
Vilket härligt skafferi ska bli kul att få se fler bilder från det och lycka till.
kram
sandra

Solveig sa...

Så koselige og inspirerende bilder! Og for en flott ide! Spennende å følge dette prosjektet for oss som liker å gjøre om på saker og ting. Har jobbet med mitt eget vitrineskap i sommer....og jammen ble det hvitt det også, gitt:o)))
I morgen skal jeg hente den nye boken deres og gjett om jeg gleder meg!
For en energi dere har - en energi vi andre får uttelling for til fulle når vi ser de ferdige produktene!!
Ha en vakker morgendag, snille du.
Klem fra Solveig

Alberte sa...

Supersøtt!
Så gøy det må være å gjøre dette!
Klem, J

Linneas Atelje sa...

Så vackert, och inspirerande.
Linnea

Åsa sa...

Så läckert det ser ut, det blir som vanligt det där lilla extra när du kör igång...så fina färger.

Kram Åsa

Pia sa...

Wow! Vilken blogg jag hittat! Helt fantastiskt fint och vackert och påhittigt!

Kram/Pia

LantlivsAnette sa...

Nämen du ..såååå fint alltså, ni vinner ju, det är ju helt klart !!!
Vad roligt att du gillade mitt skafferi, jag är såå himla nöjd själv..
Jaa, vad synd att vi inte hann träffas på mässan, när jag såg att ni skulle stå där på Torsdagen så var det nära att vi bytte dag så att vi hade kunnat ses, men det var tur att vi ändå valde Fredagen för vårt flyg ner på Tors var såå försenat så vi hade aldrig hunnit ut på mässan !!
Mässan var fin, mycket roligt, men jag hann inte se så mycket, men varmt..himmel vad jag svettades..
Kraaam Anette

Lissboden sa...

Hej Ingela!
Tack för din hälsning hos mgi.
Vilken pysselgumma du är. Jättefint!
Må så gott!
Kramar från Maria

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men guu va fint ni gjort. hoppas ni vinner!!! tack för gulliga ord på min sida... ja va säger man eran bok LOVELY.. massa kramar sussie

Anette sa...

Såååfint du pysslar gumman- Du bara inspirerar mig hela tiden...nu har jag inte tid att blogga hä ska pysslas... ;)


kramar @nette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint! Det här vill jag se live, ska ta en tur till Ikea nästa vecka. Och såklart jag röstar på Petra.
kramar
AnnaMaria

Inspiration i vitt sa...

mjauuuuuu

Mamma C sa...

Så mycket fint du gjort till skåpet. Em massa läckra saker, klart det är skåp nr.1
Kram Mamma C

Sommerhuset i bakken sa...

Fantastisk!

maría cecilia sa...

Hola, you always show such adorable things in your blog, and I love the way you dress up!!!!
cariños from Chile,
maria cecilia

Country Hill sa...

Verkligen vackert och inspirerande Ni fått till det! Klart Ni vinner!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Sirpa sa...

Så fint du har gjort!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa