INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

tisdag 1 juli 2008

Lugn och ro i trädgården....

Hallå, nu är himlen blå vad jag njuter då.
Allt blir så mycket lättare när solens strålar når oss lite.
Nu tänker jag njuta rikrigt mycket utav min trädgård,bara sitta och vara.Kanske läsa något, bada i polen eller äta glass, fika ihop med en kompis......

tända dessa lycktor när kvällen kommer......


plocka blommor och ställa in på hyllan vid öppna spisen....


plocka rosenblad och blanda med havssalt och eterisk olja.....


lukta på blommorna.......


kanske grilla färska grönsaker, halvera vitlök och pensla på olivolja och flingsalt, lägga färsk annanas på grillen den oxå med lite olivolja peppar o salt,HÄRLIGT.......

Ni är gulliga alla ni som vill dela allt detta med mig kram på er/Ingela B.

25 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket underbart inlägg, sån inspiration!

ha det gott, kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Det låter så underbart härligt. Se till att njuta ordentligt.

Kram Ullis

Noll54/Eva-Karin sa...

Jaa, Ingela nu ska det bara njutas!!!! Vad fina bilder du tatt! Ananasen har jag aldrig provat på grillen. Blir vid nästa grill!
Ha det gott!
Kram Eva-Karin/noll54

Mjuka sa...

Ljuvligt härligt du skriver!! Skön stillsam poesi. Ha det bäst
kramar Malin

Glitter och Marsipan sa...

Ljuvliga bilder.Och lite bra tips.
Ja,denna tid är till för att njutas.
Ha det gott
kram Anette

Elaine sa...

Precis så ska en dag vara....alldeles underbar....

Tack för besöket på min sida, det gjorde att jag hittade till din fina blogg.

Ha det så bra!
Klem!

sabina sa...

Mmmm, vad gott det låter! Dina blommor ser fina ut i förra inlägget!

Karin i Villa Grå sa...

Vad jag gillar din text och dina vackra bilder!

Du bjuder på sommar när den är som bäst, tack för det!

Kram, Karin

fée violette sa...

oh oh french words on the wall... !
do you knwow that in your visits here there is a french woman ?.... french woman who.... doesn't understand a word but fond of your pictures for the sweet, lovely way...

Marie-Line

hvorfor ikke... sa...

HÆRLIG!
ja, nå nyter vi sommeren og bare koser oss...

Dette innlegget gjorde meg glad!
Takk skal du ha!

Smil fra Torunn

BlomsterDesign sa...

Härliga bilder!

Vet inte om jag lämnat så många kommentar hos dig tidigare, men jag är här och läser och inspireras i stort sätt varje dag =)
jag har gett dig en utmärkelse, så kika in på min blogg så får du se!
Kram elli

http://www.metrobloggen.se/blomsterdesign

Hannis sa...

Visst är det underbart att bara få vara och njuta!
Du beskriver det på ett alldeles underbart sätt!

Ha det mysigt//Kram Hannis

Levindas Värld sa...

Hej!

Javisst är de söta de små lykthusen :)

Va fin den där franska texten är: "hemmet är där hjärtat är"

Sån skulle jag med vilja ha :)

Håller med om att man blir lite mer piggelin när solen skiner, jag fick bauta-energi när den tittade fram idag!

Har shoppat lite fina saker på en gårdsbutik nära mig nyligen, så nöjd! Så nu blir det lite piffing...hihi!

Kram å ha det gott!

P-lina sa...

Åhh vilken fin blogg du har!hur har jag kunnat missa dig?

Hit komme rjag gärna tbx!

/P-lina

Lilla Trollbacken sa...

Du har en underbar blogg som ger så mycket inspiration!
Ska bli spännande att se ditt hem i en tidning!
Kram
Gabrielle

Unknown sa...

japp har fått bilderna och håller på att kika på dem nu... oj vad många! Hör av dig när du slutat! Kram Petra

Goa sa...

mmm, så gott allt detta låter..:)
Hej min kära Ingela!
Hoppas du mår väl och kan slappa så som du så väl beskriver!! Det är det viktigaste, att ta sig tid till ingenting, faktiskt.
Jag fullkomligt älskar att titta hit, så vackert, så fridfullt och oändligt med inspiration
Roligt att alllt gick bra med reportaget!...självklart, det visste ju, jag..;)
Sååå roligt..:)

Själv bara är jag just nu, njuter och frodas i livets goda...*lovely*
Du får ha det bästast och tack du snälla, för dina alltid så varma kommentarer, jag spar dem på en alldeles egen plats..bara så att du vet..:)
Största kramen min är din...må väl!
KRaaaaaaaaaaaaam...

Line sa...

For en nydelig blogg du har! Takk for titten :)

Ha en fin sommerdag!

MormorRuthsAnn sa...

Mysigt det låter med så där mycket härlig lugn och ro....har faktiskt det samma här hemma. Det känns nästan tomt för Lillkillen är hos mina föräldrar och tre av våra fyra kattungar har nu lämnats ut till nya ägare så här är det stilla och jag sitter just nu på vår lilla farstukvist på framsidan och skriver till dig och har min kaffekopp brevid mig....ojoj, vad jag njuter! Härligt att se att du också gör det!

Ja, som du skrev till mig, man är ju inte gjord av pengar så ibland får man försöka göra det bästa av det man har och inte hela tiden köpa nytt...men visst man är nog lite av en shoppoholic...hihi!

Du visar mycket vackert på din blogg, du har blivit ett givet ställe för mig att kika in hos. Tack för allt fint du visar!

Kram Ann

Lilla Blanka sa...

Hej Ingela!

Wow vilket ljuvligt fat..så fräscht!

Jaha vad kul, att det är du som gjort det fina kortet som jag fick! Det är verkligen jättevackert..så jag har det framme, tycker så mycket om det =)

Kram
Mia

hemtrevnad marie sa...

Å, tack för ljuvliga bilder Ingela!!!
Grönsaksfatet var som en dröm!!
Ha det så gôtt!
kramis

alidas sommaräng sa...

Åh vad vackra bilder, jag får riktiga sommarkänslor och hungrig blir jag också så här på kvällskröken,dags att gå ochlägga sig!! Kramar Laila

Annika sa...

Underbara bilder... Spiskåpan var snygg med ord på... Gona dig nu i solen o ha en bra helg.. Annika

hagagården sa...

Trevlig sida du har,tittar gjärna in fler gånger.
ha det gott
ninni

Anonym sa...

Det låter helt underbart det du skriver. :)